Efektivitas Media G-Box dalam Meningkatkan Kemampuan Mengelompokkan Bentuk Geometri Anak Usia Dini
DOI:
https://doi.org/10.37985/jer.v6i4.2928Keywords:
Media G-BOX, Kemampuan Mengelompokkan Bentuk Geometri, Anak Usia 4-5 TahunAbstract
Efektivitas Media G-Box dalam Meningkatkan Kemampuan Mengelompokkan Bentuk Geometri Anak Usia Dini
Downloads
References
Aslam, M. (2020). Introducing kolmogorov–smirnov tests under uncertainty: An application to radioactive data. ACS Omega, 5(1), 914–917. https://doi.org/10.1021/acsomega.9b03940
Fajriati, M., Martati, B., Afiani, K. D. A. (2024). Proses kognitif siswa dalam memecahkan masalah matematika melalui model problem based learning. Journal on Education, 6(4), 22177–22185.
Fauziddin, M., Adha, T. R., Arifiyanti, N., Indriyani, F., Rizki, L. M., Wulandary, V., & Reddy, V. S. V. (2025). The Impact of AI on the Future of Education in Indonesia. Educative: Jurnal Ilmiah Pendidikan, 3(1), 11–16. https://doi.org/10.70437/educative.v3i1.828
Farhan Arib, M., Rahayu, M. S., Sidorj, R. A., & Win Afgani, M. (2024). Experimental research dalam penelitian pendidikan. Journal of Social Science Research, 4, 5497–5511.
Jusmadi, E., Fadilla, R., & Mayasari, H. (2025). Pendidikan anak usia dini sangat penting bagi tumbuh kembang anak. Early Child Research and Practice (ECRP), 5(2), 45–50.
Kadek, N. U., Bagus, G., & Denpasar, S. (2024). Permainan pos pintar sebagai media stimulasi aspek kognitif anak usia dini. Indonesian Journal of Early Childhood: Jurnal Dunia Anak Usia Dini, 6(1). http://jurnal.unw.ac.id/index.php/IJEC
Kembuan, O., Dewi, N., Suwaryaningrat, E., Cristin, M., & Liow, N. (2019). Perancangan dan implementasi aplikasi permainan edukatif bagi siswa. Cakrawala Dini: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 10(2), 151–155.
Makawiyah, Z., Zuraida, & Salbiah. (2024). Penerapan model pembelajaran inkuiri pada materi ruang lingkup biologi untuk meningkatkan hasil belajar peserta didik di SMA Negeri 1 Mutiara. Jurnal Sains Riset, 14(1), 522–531. https://doi.org/10.47647/jsr.v14i1.2548
Nasron Hk, H. M., Putri, J. A., Winda, E., & Zulkarnain, N. F. (2023). Sumber belajar dan alat permainan edukatif untuk anak usia dini. Bouseik: Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia Dini, 1(1), 17–37. https://jurnal.staibsllg.ac.id/index.php/bouseik/index
Nurjanah, A. P., Hafidah, R., & Sholeha, V. (2023). Analisis kemampuan mengenal bentuk geometri pada anak usia dini. Early Childhood Education and Development Journal, 5(3), 248–257. https://jurnal.uns.ac.id/ecedj
Rachmat, N. A., & Sumiati, D. T. (2016). Peningkatan kemampuan mengenal bentuk geometri pada anak usia dini melalui permainan mencari harta karun. Jurnal Pendidikan Ke-SD-an, 11(1), 71–82.
Raoza, V. (2024). Implementasi media visual gambar untuk perkembangan kognitif anak usia dini di Tadikal Al Fikh Orchard Pendamar Indah 2 Selangor Malaysia. Akademik: Jurnal Mahasiswa Humanis, 4(3), 1252–1266.
Rinakit Adhe, K., Safitri, D. G. L., Matheos Lasarus Malaikosa, Y., Dorlina Simatupang, N., & Fauziddin, M. (2025). Enhancing Children’s Critical Thinking through an Augmented Reality Application: A Digital Solution for Early Childhood Education. Golden Age: Jurnal Ilmiah Tumbuh Kembang Anak Usia Dini, 10(2), 389–411. https://doi.org/10.14421/jga.2025.2025.102-14
Rohmah, U. (2025). Perkembangan dan pendidikan kemampuan kognitif anak usia dini. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 9(1), 130–138. https://doi.org/10.31004/obsesi.v9i1.5918
Rohmawati, A. (2019). Peningkatan kemampuan kognitif melalui pemanfaatan barang bekas pada anak kelompok A di RA Qomariah Bokor Pagedangan Turen-Malang. Jurnal Lingkup Anak Usia Dini, 1(1), 9–16.
Sari, M., Rachman, H., Astuti, N. J., Win Afgani, M., & Siroj, R. A. (2022). Explanatory survey dalam metode penelitian deskriptif kuantitatif. Jurnal Pendidikan Sains dan Komputer, 3(1), 10–16. https://doi.org/10.47709/jpsk.v3i01.1953
Sari, P. A., & Ratmono, R. (2021). Pengaruh kemampuan kerja, kompensasi, disiplin kerja, dan pengawasan terhadap kinerja karyawan pada PT PLN (Persero) UP3 Kota Metro. Jurnal Manajemen Diversifikasi, 1(2), 319–331. https://doi.org/10.24127/diversifikasi.v1i2.611
Setiawan, M. A., & Yugopuspito, P. (2024). Pengembangan media pembelajaran berbasis aplikasi Android menggunakan iSpring dan APK Builder pada mata pelajaran IPAS kelas V SD Kurikulum Merdeka. Journal on Education, 6(3).
Wulandari, A. P., Salsabila, A. A., Cahyani, K., Nurazizah, T. S., & Ulfiah, Z. (2023). Pentingnya media pembelajaran dalam proses belajar mengajar. Journal on Education, 5(2), 3928–3936.
Downloads
Published
How to Cite
License
Copyright (c) 2025 Sindy Anugerah, Regina Christine Takumansang, Anita Roslina Simanjuntak, Cresensia Dina Candra Kumala Dewi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).






