Kemitraan Guru dan Orang Tua dalam Menangani Anak yang Masih Ditunggu pada Jam Belajar
DOI:
https://doi.org/10.37985/joe.v1i1.3Keywords:
kerja sama orang tua dan guru, hambatan belajar, anak usia diniAbstract
Downloads
References
Affrida, E. N. (2017). Strategi Ibu dengan Peran Ganda dalam Membentuk Kemandirian Anak Usia Pra Sekolah. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 1(2), 114. https://doi.org/10.31004/obsesi.v1i2.24
Amini, M. (2015). Profil Keterlibatan Orang Tua dalam Pendidikan Anak Usia TK. 10, 12.
Ashary, Y., Rahamma, T., & Fatimah, J. M. (2015). Pengendalian Perilaku Emosional Anak TK melalui Komunikasi Antara Guru dengan Orang Tua di Kec. Biringkanaya Kota Makassar. 4, 20.
Aulia, P. (2019). Konstribusi Pola Asuh Permisif terhadap Kemandirian Anak Di Taman Kanak-Kanak Aisyiyah VI Ulak Karang, Padang. 4(1), 8.
Basri, H. (1996). Remaja Berkualitas Problematika Remaja dan Solusinya. Pustaka Pelajar.
Christianti, M. (2015). Profesionalisme Pendidik Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Anak, 1(1). https://doi.org/10.21831/jpa.v1i1.2923
Diadha, R. (2015). Keterlibatan Orang Tua dalam Pendidikan Anak Usia Dini di Taman Kanak-Kanak. Edusentris, 2(1), 61. https://doi.org/10.17509/edusentris.v2i1.161
Helmawati. (2014). Pendidikan Keluarga, teoritis dan praktis. PT Remaja Rosdakarya.
Hidayati, L. (2016). Model Pengasuhan Alternatif Pada Dual-Career Family Pemenuhan Kebutuhan Asah, Asih, dan Asuh Anak Pada Keluarga Ayah-Ibu Bekerja di Kabupaten Tuban. Al Athfal: Jurnal Pendidikan Anak, 2(2), 41–54.
Hidayati, L. (2019). Fungsi Kompetensi Kepribadian Pendidik Anak Usia Dini dalam Proses Penyesuaian Diri Siswa Baru. 3(2), 14. https://doi.org/10.35896/ijecie.v3i2.84
Islamiyati, I. (2018). Hubungan Kerja sama Orang Tua dengan Perkembangan Anak Usia Dini di Kelompok Bermain. JPUD - Jurnal Pendidikan Usia Dini, 12(1), 66–76. https://doi.org/10.21009//JPUD.121.06
Mansur. (2011). Pendidikan anak usia dini dalam Islam. Pustaka Pelajar.
Mulyana, Y. (2013). Kerjasama Orang Tua Dan Guru Dalam Meningkatkan Kemandirian Anak TK ABA Pendekan Galur. 8.
Mulyasa, E. (2012). Standar Kompetensi dan Sertifikasi Guru. PT Remaja Rosdakarya.
Salina, E., & Thamrin, M. (2014). Faktor-Faktor Penyebab Anak menjadi tidak Mandiri pada Usia 5-6 Tahun di Raudatul Athfal Babussalam. 3(6), 10.
Suryosubroto, B. (2006). Manajemen Hubungan Sekolah dengan Masyarakat. Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Yogyakarta.
Thamrin, M. (2015). Upaya Guru Mengembangkan Kemandirian Anak Usia 5-6 Tahun di Taman Kanak-Kanak. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Untan, 4(8), 13.
Wibhowo, C., & DS So, K. A. (2019). Trauma Masa Anak, Hubungan Romantis, dan Kepribadian Ambang. Jurnal Psikologi, 46(1), 63. https://doi.org/10.22146/jpsi.22748
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).